Τεράστια ώθηση έρχεται για το παγκόσμιο μάρκετινγκ φυσικών διαμαντιών

Στη διεθνή βιομηχανία διαμαντιών έχει επιτευχθεί συμφωνία για τη δημιουργία ενός συλλογικού ταμείου μάρκετινγκ για την υποστήριξη των φυσικών διαμαντιών.
Εκπρόσωποι από χώρες όπως η Αγκόλα, η Μποτσουάνα, η Ναμίμπια, η Νότια Αφρική, η Σιέρα Λεόνε και η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό συμμετείχαν σε συνάντηση στην Αγκόλα για να καθορίσουν τις λεπτομέρειες της λεγόμενης Συμφωνίας της Λουάντα.
Το ταμείο θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία μιας γενικής παγκόσμιας καμπάνιας μάρκετινγκ που θα υποστηρίζεται από εμπορικές ενώσεις όπως το Παγκόσμιο Κέντρο Διαμαντιών της Αμβέρσας, ο Σύνδεσμος Αφρικανών Παραγωγών Διαμαντιών, το Συμβούλιο Προώθησης Εξαγωγών Πολύτιμων Λίθων και Κοσμημάτων, το Κέντρο Πολυεμπορευμάτων του Ντουμπάι, καθώς και ο Όμιλος De Beers.

Η συμφωνία δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη. Ωστόσο, αναμένεται να περιλαμβάνει δωρεά 1% της ετήσιας αξίας των ακατέργαστων εξαγωγών από κάθε χώρα παραγωγής διαμαντιών. Αυτό θα καθοριστεί με βάση τα αρχεία της Διεθνούς Πρωτοβουλίας «Kimberley», η οποία πιστοποιεί τα ακατέργαστα διαμάντια ως απαλλαγμένα από κίνητρα συγκρούσεων, προκειμένου να αποτραπεί η χρήση τους για τη χρηματοδότηση ένοπλων συγκρούσεων.

Όπως εξηγεί η δημοσιογράφος Leah Meirovich της Rapaport News: «Συνολικά, το ταμείο αναμένεται να ξεπεράσει τα 80 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, σύμφωνα με πηγές από τη συνάντηση, και θα συγκεντρωθεί σε μια αναλογική κλίμακα με βάση την ποσότητα ακατέργαστου υλικού που εξάγει η κάθε χώρα. Θα εναπόκειται στις επιμέρους κυβερνήσεις να καθορίσουν -από κοινού με τη βιομηχανία- τον μηχανισμό με τον οποίο κάθε συμμετέχων θα συνεισφέρει στο ομαδικό ταμείο, το οποίο θα διαχειρίζεται το Συμβούλιο Φυσικών Διαμαντιών. Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός, τον οποίο χρηματοδοτούν τα μέλη της βιομηχανίας, δημιουργήθηκε για να βοηθήσει στην προώθηση του παγκόσμιου εμπορίου φυσικών διαμαντιών.»
Η Αγκόλα έχει ήδη συμφωνήσει να δεσμεύσει 8 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, περίπου το 1% των εξαγωγών ακατέργαστων προϊόντων της για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Αυτή η δέσμευση θα υλοποιηθεί από τον Όμιλο De Beers.
Πηγή: Jeweller Magazine