• Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Πολύτιμοι Λίθοι
  • Το Συμβούλιο Φυσικών Διαμαντιών δημοσίευσε έρευνα σχετικά με τις παρανοήσεις που γίνονται για τα συνθετικά διαμάντια

Το Συμβούλιο Φυσικών Διαμαντιών δημοσίευσε έρευνα σχετικά με τις παρανοήσεις που γίνονται για τα συνθετικά διαμάντια

Η έκθεση υποστηρίζει ότι το ασαφές μάρκετινγκ και η μαζική παραγωγή έχουν καταστήσει την εκπαίδευση για τα διαμάντια πιο κρίσιμη από ποτέ

Το Συμβούλιο Φυσικών Διαμαντιών δημοσίευσε μια νέα έκθεση που εξετάζει την τρέχουσα κατάσταση, καθώς και τις παρανοήσεις, σχετικά με τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήρια.
Η έκθεση εξετάζει την ορολογία, την αποκάλυψη, τους ισχυρισμούς βιωσιμότητας και την τιμολόγηση, αποκαλύπτοντας πώς ο ταχύς πολλαπλασιασμός των συνθετικών διαμαντιών έχει προκαλέσει ένα παλιρροϊκό κύμα ανακριβών και παραπλανητικών ισχυρισμών, παραπληροφορώντας τους καταναλωτές σχετικά με το τι αγοράζουν.


Συγκεντρώνοντας δεδομένα από αναλυτές και ερευνητές, στοχεύει να εμπλουτίσει πιο διεξοδικές συζητήσεις και να βοηθήσει τους καταναλωτές να κάνουν καλύτερες επιλογές.
Ωστόσο, το Συμβούλιο Φυσικών Διαμαντιών έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι δεν αποσκοπεί στη δυσφήμιση ή την προώθηση ενός είδους διαμαντιού έναντι ενός άλλου, αλλά μάλλον στο να χρησιμεύσει ως αρωγός για τους λιανοπωλητές, τους κοσμηματοπώλες και τους καταναλωτές.


Βασικά ευρήματα που αποκαλύφθηκαν:
• Περισσότερο από το 70% των συνθετικών διαμαντιών παράγονται μαζικά σε εργοστάσια στην Κίνα και την Ινδία.
• Η διαδικασία κατασκευής τους είναι ενεργοβόρα και απαιτεί σταθερές θερμοκρασίες άνω των 1.093°C (2000°F) περίπου και μεγάλες ποσότητες νερού για την ψύξη των αντιδραστήρων.


• Η τιμή ενός συνθετικού διαμαντιού 1,5 καρατιών έχει μειωθεί κατά 86%, από 10.750 δολάρια στα μέσα του 2015 σε 1.455 δολάρια το 2025.


• Τα δεδομένα που παρείχαν οι αναλυτές Edahn Golan σχετικά με τις τιμές χονδρικής και Paul Zimnisky σχετικά με τις τιμές λιανικής δείχνουν ότι η τιμή χονδρικής για ένα εργαστηριακό διαμάντι 1 καρατιού υψηλής καθαρότητας (VS1), σχεδόν άχρωμο (FGH), είναι πλέον μόλις στο 5% της τιμής που είχε πριν από επτά χρόνια, (δηλαδή έχει μειωθεί κατά 95% από το 2018), ενώ η τιμή λιανικής έχει μειωθεί κατά 76% από το 2018.


• Η ανάλυση του Paul Zimnisky για τα τελευταία 5 χρόνια δείχνει ότι το μέσο περιθώριο κέρδους λιανικής πώλησης για τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο έχει αυξηθεί κατά την περίοδο αυτή από 46% σε 84%. Με άλλα λόγια, αυτό σημαίνει ότι το μέσο περιθώριο κέρδους για τα συνθετικά διαμάντια έχει αυξηθεί από 85% σε πάνω από 500%.

Λόγω της μαζικής παραγωγής και της τεχνολογικής αποδοτικότητας, η αγορά έχει δει τις τιμές να μειώνονται δραματικά, με τις τιμές λιανικής να βρίσκονται πλέον μόνο στο 24% των επιπέδων του 2018.
Το NDC (Συμβούλιο Φυσικών Διαμαντιών) δηλώνει ότι αυτό, σε συνδυασμό με το ασαφές μάρκετινγκ, σημαίνει ότι η εκπαίδευση σχετικά με τα διαμάντια, η οποία βασίζεται σε γεγονότα, είναι πιο κρίσιμη από ποτέ.


Ο David Kellie, Διευθύνων Σύμβουλος του Συμβουλίου Φυσικών Διαμαντιών, δήλωσε: «Τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο παράγονται μαζικά σε απεριόριστες ποσότητες, αλλά οι ισχυρισμοί για τη βιωσιμότητά τους συχνά δεν εξετάζονται διεξοδικά.
«Στόχος μας είναι να δώσουμε στους καταναλωτές και σε άλλα ενδιαφερόμενα μέρη μια ισορροπημένη εικόνα που θα τροφοδοτεί πιο διεξοδικές συζητήσεις και θα βοηθά τους καταναλωτές να λαμβάνουν με σιγουριά τεκμηριωμένες αποφάσεις».


Αυτό ήρθε μετά την ανακοίνωση του Γεμολογικού Ινστιτούτου της Αμερικής (GIA) ότι δεν θα χρησιμοποιεί πλέον το παγκοσμίως αναγνωρισμένο σύστημα βαθμολόγησης 4Cs για την αξιολόγηση συνθετικών διαμαντιών.
Αντίθετα, θα τα επισημάνει είτε ως «premium» είτε ως «standard».
Η αλλαγή αυτή σηματοδοτεί μια ξεχωριστή στιγμή για τον κλάδο, κατηγοριοποιώντας για πρώτη φορά διαφορετικά τα συνθετικά και τα φυσικά διαμάντια και ανοίγοντας έτσι τον δρόμο, παράλληλα με την έκθεση του NDC, για την κατανόηση και την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις διαφορές τους.


Ο Kellie πρόσθεσε: «Πολύ συχνά, τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο αντιπαραβάλλονται άδικα με τα φυσικά διαμάντια σε συγκρίσεις που αφήνουν τους καταναλωτές στο σκοτάδι.»
«Οι καταναλωτές αξίζουν περισσότερα. Χρειάζονται σαφείς, ειλικρινείς πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τις επιλογές τους. Χωρίς αυτή τη σαφήνεια, οι δύο διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων: τα φυσικά και τα συνθετικά διαμάντια επισκιάζουν η μία την άλλη.»
«Δεν πρόκειται απλώς για τιμολόγηση – είναι ένα κάλεσμα αφύπνισης για μεγαλύτερη σαφήνεια και ακεραιότητα σε όλες τις πτυχές της αγοράς.»

 

 

 

Πηγή: Professional Jeweller