Φθίνουσα πορεία της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα διαμάντια
λόγω πολωτικού μάρκετινγκ

Ο πρόεδρος της CIBJO, Gaetano Cavalieri, προειδοποιεί για τον αρνητικό αντίκτυπο που έχουν οι στρατηγικές μάρκετινγκ των διαμαντιών εργαστηριακής καλλιέργειας στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα κοσμήματα γενικότερα
«Οι εσωτερικές διαμάχες του κλάδου έχουν πλήξει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα κοσμήματα»
Μιλώντας στην εναρκτήρια συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συνεδρίου για την ανάπτυξη των πολύτιμων λίθων και του κοσμήματος 2024 στο Hainan της Κίνας, στις 19 Δεκεμβρίου 2024, ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Κοσμήματος (CIBJO), Gaetano Cavalieri, δήλωσε ότι οι στρατηγικές μάρκετινγκ που υιοθετήθηκαν κατά τη μαζική κυκλοφορία των διαμαντιών εργαστηριακής καλλιέργειας είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα κοσμήματα γενικά - τα αποτελέσματα των οποίων φαίνονται ακόμη και σήμερα.
«Τα αντικείμενα που πουλάμε δεν έχουν απαραίτητα εγγενή αξία - αυτή είναι η φύση των προϊόντων πολυτελείας», παρατήρησε ο Cavalieri στην κεντρική ομιλία του προς το πολυπληθές ακροατήριο που παρακολούθησε την εναρκτήρια συνεδρίαση.
Δήλωσε ότι τα αντικείμενα πολυτελείας έχουν πολύ σημαντική αντιληπτή αξία, η οποία δημιουργείται μέσα από τους τρόπους προώθησης των brand τους και μέσω πολιτιστικών και ιστορικών συσχετισμών.
Η χρονιά που πέρασε ήταν μια δύσκολη χρονιά για τη βιομηχανία κοσμημάτων, ιδίως για τα διαμαντένια κοσμήματα – που είναι ιστορικά ο μεγαλύτερος μεμονωμένος τομέας της βιομηχανίας – στα οποία είδαμε τις αξίες πωλήσεων και τις τιμές να μειώνονται, μερικές φορές δραματικά, σε αγορές σε όλο τον κόσμο.
«Υπάρχουν διάφορες αιτίες για την κατάσταση αυτή, ορισμένες από τις οποίες σχετίζονται με γεωπολιτικές εξελίξεις, τις οποίες δεν μπορούμε να ελέγξουμε σχεδόν καθόλου», πρόσθεσε ο πρόεδρος της CIBJO.
Ανέφερε βέβαια ως σημαντικό παράγοντα και την πολύ ταχεία ανάπτυξη των εργαστηριακών διαμαντιών κατά την τελευταία δεκαετία, γεγονός που οδήγησε σε απότομη μείωση της τιμής παραγωγής τους. Και αυτό σε συνδυασμό με την πρώιμη απόφαση να προωθούνται τα εργαστηριακά και τα φυσικά διαμάντια μέσω της σύγκρισης και να διαφοροποιούνται τα προϊόντα με αρνητικούς ισχυρισμούς μάρκετινγκ το ένα για το άλλο, έφερε ως αποτέλεσμα την υπονόμευση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και για τις δύο κατηγορίες.
Όπως είπε και ο Cavalieri: «Η πρόκληση που τίθεται στην αγορά διαμαντιών από τη μαζική εισαγωγή προϊόντων εργαστηριακής καλλιέργειας δεν έχει ποτέ επιλυθεί σωστά. [..] Θα έπρεπε πάντα να είναι προφανές ότι οι οικονομικές αρχές που διέπουν ένα φυσικό προϊόν - όπου υπάρχει πάντα ένα πεπερασμένο ανώτατο όριο παραγωγής – είναι διαφορετικές από εκείνες ενός βιομηχανικού προϊόντος - όπου δεν υπάρχει ανώτατο όριο παραγωγής.»
Συνεπώς, οι επιχειρηματικές στρατηγικές και οι πολωτικές προσεγγίσεις μάρκετινγκ που έχουν υιοθετηθεί κυρίως στον κόσμο των διαμαντιών, απομακρύνουν τους καταναλωτές, τονίζοντας τα κακώς κείμενα η μία κατηγορία για την άλλη.
«Τόσο ο τομέας των φυσικών διαμαντιών όσο και ο τομέας των εργαστηριακών διαμαντιών πρέπει να απεμπλακούν και να επιστρέψουν στα ξεχωριστά σχεδιαστήρια τους. Καθένας πρέπει να κατοχυρώσει με σαφήνεια το προϊόν του με ρεαλιστικό και θετικό τρόπο, ώστε να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών» κατέληξε ο πρόεδρος της CIBJO.

Πηγή: professionaljeweller.com